خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

مهمترین ماموریت «روایت شهر» نهضت تولید محتوا درباره مشهد است  

  • کد خبر: ۱۷۹۹۹۷
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
مهمترین ماموریت «روایت شهر» نهضت تولید محتوا درباره مشهد است  
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مهمترین ماموریت رویداد هنری «روایت شهر» ایجاد نهضت تولید محتوا در خصوص شهر مشهد است. 

حمیدرضا محروقی در رویداد «روایت شهر» در محل کارخانه نوآوری در گفتگو با شهرآرانیوز ضمن بیان این مطلب افزود: نیاز است در این نهضت روایت‌های واقعی و فاخر جایگزین روایت‌های مجعول شود که رویداد «روایت شهر» با هدایتگری موسسه فرهنگی شهرآرا می‌تواند در ایجاد این نگاه و هدف در راه اندازی جریان هنری نسبت به هویت ارزشی و اعتقادی و تاریخی شهر مشهد بسیار موثر باشد.  

محروقی با اشاره به نقش محوری شهر مشهد در تاریخ گفت: متاسفانه در زمینه پرداختن و تولید محتوا در خصوص روایت‌های مختلف درباره شهر مشهد غفلت داشتیم و این موضوع باعث شده است روایت‌های مجهول که عامدانه سعی در تخریب چهره مشهد داشته و هدفمندانه آن را دنبال می‌کردند در جامعه رواج یابد. این در حالی است که شهر مشهد، در قرون مختلف شهری تاثیرگذار است که کانون تحولات و اتفاقات ویژه‌ای در خراسان و دیگر نقاط کشور و جهان بوده است.  

وی در ادامه افزود: مشهد شهری منحصر بفرد از جهت نقطه زمانی آن که بعد از شهادت امام رضا (ع) است و همچنین از جهت نقطه توسعه مکانی آن که مضجع شریف امام رضا (ع) است می‌باشد.  

عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به آثار مختلف هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری از جمله فیلم و سریال درباره مشهد گفت: زبان هنر فوق العاده تاثیرگذار است و می‌تواند در اذهان مخاطب ماندگار شود، اما به دلیل اینکه ما با پدیده‌ای تاریخی نیز برای شناساندن هویت شهر مشهد مواجهیم باید روایت‌ها مبتنی بر پژوهش و مستندات و مطالعات دقیق باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد تاکید کرد: شهر‌ها یک موجود زنده اند و مانند هر موجود دیگری قصه‌ای دارد و پرداختن به این قصه حتما در مورد شهر‌های مختلف اهمیت دارد و لازم است اهالی آن شهر نسبت به این قصه‌ها و حتی قصه دیگر شهر‌ها آشنا شوند.  

محروقی در ادامه گفت: وقتی ساکنان یک شهر نسبت به تاریخ و سرگذشت آن، آشنا شوند دو اتفاق می‌افتد؛ نخست اینکه مردم به بودن در این شهر افتخار خواهد کرد و حس تعلق به شهر پیدا می‌کنند و نسبت به آن بی تفاوت نخواهند بود و به ارتقای هویت آن شهر کمک می‌کنند. دوم اینکه اهالی دیگر شهر‌ها نیز مشهد را بیشتر دوست خواهند داشت به شرط اینکه روایت‌های واقعی و فاخر به مردم عرضه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->